دعاوی شرکتهای تجاری

شرکت ها به انواع شرکت های سهامی عام و خاص، شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی، شرکت های تعاونی تولید و مطرح و یا شرکت های مختلط غیرسهامی و یا شرکت های مختلط سهامی وشرکت های نسبی تقسیم می شوند که در آن نماینده ی قانونی و مرجع اداره کننده نیز تعیین شده است. یکی از انواع اشخاص حقوقی که در ایران به تعداد قابل توجه ثبت می شوند و به فعالیت های خود می پردازند اما در ماده 20 قانون تجارت نامی از آن ها برده نشده، موسسات غیرتجاری است.

 

انواع شرکت تجاری

  1. شرکت های سرمایه ای: این نوع شرکت ها اساساً بر پایه ی اعتبار مالی و آورده های شرکا تشکیل می شوند. شخصیت شریک در آن ها تاثیری ندارد، لذا آنچه که در این شرکت ها اهمیت دارد مال و آورده ای است که هر یک از شرکا تقدیم می کنند.

  1. شرکت های میانه و مختلط: که این نوع شرکت ها در زمره ی شرکت های سرمایه ای قرار دارند اما آنچه که بیشتر ملاک هست آورده ی مالی است که شرکای داخل شرکت می آورند. تا حدودی شخصیت شرکا هم بر آن تاثیر دارد. برای مثال می توان از شرکت های مختلط سهامی نام برد.

  1. شرکت های اشخاص: آن دسته از شرکت های تجاری که برمبنای اعتبار شخصی و شخص شرکا تشکیل می شوند. در این نوع شرکت ها غالباً تعدادشرکا کم است. معمولاً اعضا دارای ارتباط قرابتی و رفاقتی با یکدیگر هستند بنابراین هنگامی که این اعتماد بین شرکا متزلزل می شود و یا اینکه اعتبار شخصی احدی از شرکا زیر سوال میرود این شرکت ها با انحلال و زوال مواجه می شوند.

  1. شرکت های تعاونی: در قانون تجارت دو نوع شرکت تعاونی اشاره شده است شرکت تعاونی تولید و شرکت تعاونی مصرف

 

دعاوی مرتبط با امور شرکتها از جمله دعاوی است که قابل پیگیری توسط وکیل امور تجاری در محاکم دادگستری می باشد. شرکتهای تجاری در سطح داخلی و بین المللی دارای مسائل حقوقی گسترده ای است.برای دعاوی مرتبط به امور شرکتها باید از یک وکیل خبره و با تجربه کمک بگیرید.

 

دعاوی مرتبط با امور شرکتها شامل چه مواردی می شود؟

دعاوی مرتبط با امور شرکتها شامل موارد زیر می شود :

-دعاوی مربوط به شرکت های تجارتی

-دعاوی بین شرکا و سهامداران با شرکت ها

-اختلافات شرکت ها با اشخاص ثالث

-مباحث مربوط به انحلال ، ورشکستگی ، اعاده اعتبار تجار

کلیات دعاوی مربوط به امور شرکتها در موارد بالا ذکر شد که تمام آن ها باید با توجه نکات فنی و گاها پیچیده که مربوط به امور شرکت می باشد توسط وکیل خوب که با این دعاوی آشناییت دارد انجام شود.

 

مصادیق دعاوی تجاری و شرکت ها

دعاوی مختلفی در باب دعاوی تجاری و شرکت ها ممکن است که  بروز نماید. باید متذکر گردید که اکنون با تشکیل دفاتر الکترونیک خدمات قضایی کلیه دعاوی مربوط و قابل طرح مربوط به شرکت ها و امور تجاری در محاکم دادگستری چه از طریق بهترین وکیل تجاری مطرح گردد و چه از سوی اشخاص غیر وکیل، میبایست از طریق این دفاتر بدوا ثبت و به محاکم دادگستری ارسال گردد.

مسائل حقوقی شرکتها

روابط حقوقی و مالی سهامداران شرکت، مسئولیت و تعهدات اعضاء هیئت مدیره در شرکت، اعتبار اقدامات و تصمیمات هیئت مدیره، اعتبار اعمال حقوقی مدیران در شرکتهای تجاری، سرمایه شرکت، افزایش سرمایه، کاهش و تغییر اساسنامه شرکت، هریک دارای مسائل حقوقی فراوان است.

یک شرکت تجاری چون اعمالی حقوقی گسترده ای انجام می دهد، حتما به یک مشاور حقوقی شرکتها نیازمند است. وکیل باتجربه ای که در حقیقت وکیل در امور شرکتها باشد، به این مفهوم که حقوق شرکتهای تجاری را به عنوان یک امر تخصصی مطالعه و پیگیری می کند.

یک وکیل شرکت تجاری علاوه بر اینکه می بایست به حقوق قراردادها مسلط باشد، باید همچنین قادر باشد راجع به کلیه اقدامات شرکت تجاری اظهار نظر کند.

ابوالفضل اصفهانيمشاهده نوشته ها

مدیریت وبسایت گروه مالی و حقوقی ساتراپ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید